TopGear Forum

Aprilie 18, 2014, 07:30:16 am *
Bine ai venit, Vizitator. Trebuie să te autentifici sau să îţi creezi un cont.

Autentifică-te cu numele de utilizator, parola şi precizează durata sesiunii.
Noutăţi: Top Gear, forumul fanilor!!!
 
   Pagina principală   Ajutor Caută Calendar Autentificare Creează un cont  
Pagini: [1] 2 3 ... 8   ÃŽn jos
  Trimite acest subiect  |  Imprimă  
Ajutor Subiect: SOLENZA-Fine Tuning / Resita  (Citit de 37612 ori)
nelutzu
Grupe H - When the boys transform in men
Membru profesionist
***
Deconectat Deconectat

Mesaje: 136


xxxxxxxxx


Vezi Profilul Adresa de email
« : Noiembrie 02, 2009, 01:57:27 am »

De curand am primit o provocare de la un prieten de a face o cosmetizare unei masini Dacia SOLENZA 1.4mpi
....masina  a fost abandonata de cand a cumparato, masina era destinata sotiei lui  dar la scurt timp a cumparat o ASTRA 1.4 mult mai preferata de sotia  lui, el conduce un A6, si un Scenic 4x4, asa ca soarta Solenzei era pecetluita, PARCAREA

Timp de un an si ceva Solenza a stat in parcare, apoi la vanzare intr-un targ, inapoi in parcare....etc

Nu stiu ce sa intamplat cu prietenul meul dar intr-o zi sa luminat si ma chemat sa vb de masina .....

 Rezultatul??? ......Tuning   

Prima zi  Septembrie 23, 2009



Imi convine ca e Alba    pt ca vopsitul este mai ieftin, spun asta pt ca am hotarat ca bugetul  alocat acestei masini pt transformarea ei sa nu depaseasca 500euro.....

1 : In prima faza am evaluat defectiunile tehnice ce urmeaza a fi remediate la directie, suspensie, frane....
2 : Remedieri de tinichigerie caroserie la aripi, capota, acestea fiind cu usoare infundaturi....
3 : Verificare compartiment motor  arata groaznic, trebuie spalat in primul rand.....
4 : Achizitionare piese si elemente Tunig

Cu  toate ca mi-as fi dorit un Tuning agresiv, bani alocati si timpul nu il  permite.... si am hotarat sa adopt un model ca al masini mele:simplu.  curat 

A)  Culoarea alba 90% si negru mat 10% din exterior
B)  Praguri laterale plastic (Pitesti).
C)  Iesire toba sport.
D)  Jante aluminiu/magneziu 13 sau 14 sau 15 ( progresiv in functie de cum arata).
E)  Pleoape prima faza sau prelungire capota "Bad BOY".
F)  Grila radiator sport ( voi incerca sa elimin latura de jos cea in " V " sa ai fac latura dreapta.
G)  Eleron tip "M".
H)  Coborarea nr. de inmatriculare de pe capota spate jos in spoiler( model Cielo  ).
I )  Folie omologata geamuri laterale + luneta.

Altele optional in functie de o suplimentare a bugetului:
    Pt ca ceasurile de bord sant albastre se vor face urmatoarele modificari de design coloristic in interior :
....se vor vopsi urmatoarele componente in albastru:
-inelele gurilor de aerisire/incalzire
-partea striata din mijlocul fetelor de usi
-tetierele vor primi fata superioara din vinilin albastru
-burduf schimbator- vinilin albastru
-presuri combinate negru/albastru

si ce mai gasesc pe parcurs......... 



in prezent masina este in lucru intr-o faza destul de avansata si o sa incerc sa ajung cu postarile la timpul real de executie.......
Memorat
nelutzu
Grupe H - When the boys transform in men
Membru profesionist
***
Deconectat Deconectat

Mesaje: 136


xxxxxxxxx


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #1 : Noiembrie 02, 2009, 02:02:56 am »

O scurta prezentare a starii initiale a masini si problemele ce trebuiesc rezolvate:
- in primul rand masina a fost verificata la sistemul de franare, directie si trenul de rulare
apoi la performantele motorului....
 toate problemele tehnice s-au rezolvat inainte de a ne apuca de bricolatul masini.....
















Sa lucrat la partile mecanice, am gasit ceva mai grav la cutia de viteze,
 refuza sa intre in a-5 a si cateodata in a-3 a..... si asta ma intarziat putin....
Memorat
nelutzu
Grupe H - When the boys transform in men
Membru profesionist
***
Deconectat Deconectat

Mesaje: 136


xxxxxxxxx


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #2 : Noiembrie 02, 2009, 02:06:47 am »

achizitionat/inlocuit urmatoarele piese si remediat probleme tehnice:

- arcuri/siguranta placute frana   8 buc                  20ron
- rulment butuc dreapta spate    1 buc                  40ron
- pivot inferior dreapta fata        1 buc                  42ron
- siguranta rulment butuc spate  1 buc                    2ron
- burduf planetara mare dr          1 buc                   8 ron

- achizitionat set jante Alpina BMW 13'                   200 ron

Am rezolvat treaba la cutie, era dus pinionul de la Balador si furca de aluminiu,
am cumparat piese noi....
plus am schimbat si un capat de bara pe partea dreapta....

-Balador cu pinion      200 ron
-furca al treapta V     145 ron
- cap bara dreapta       20 ron
-----------------------------
                  Total      365 ron










sa achizitionat si piese pt tuning:
Praguri, eleroanele, prelungiri spoilere,jantele de aluminiu Alpina pe 13,
 plasa aluminiu si tips-ul pt esapament,
priza aer capota (ceva gen EVO), jante aluminiu pe 14 de Golf III,
 vopsele sprey(multe Cheesy )














Memorat
nelutzu
Grupe H - When the boys transform in men
Membru profesionist
***
Deconectat Deconectat

Mesaje: 136


xxxxxxxxx


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #3 : Noiembrie 02, 2009, 02:18:58 am »

Next:
......asa arata cu jantele Alpina BMW 13' montate,
 dar mi se par mici si am mai incercat o varianta cu unele de Golf III pe '14
care costa 150 euro cu tot cu cauciucuri



Varianta cu cele de Golf III



apoi a urmat finisarea elementelor din placstic si fibra de sticla:
Spoilere, praguri si eleroane.......
Am mare noroc ca am prieteni care ma ajuta 
Lucrarile  se fac in atelierele EUROBANAT- LEASING srl Resita,
unde pot spune ca  sunt o trupa de meseriasi incepand cu patronul si pana la mecanici,
  tinichigii si vopsitori...


La  spoilerul de spate am facut decupajul pt a incorpora suportul de  numar.......

 suportul a fost luat de la o bara spate de Cielo......



Am decupat cu flexul si din intaritura metalica a spoilerului pt a face loc numarului......



Decupajul pt numar bara spate si suportul de numar de la bara de Cielo:





Capota potbagaj:

Am facu un sablon de carton apoi am decupat tabla pt a o aplica peste golul ramas dupa scoaterea suportului de numar........

Chiar  cand sa ma apuc de aceasta operatie ma vizitat un prieten si l-am pus  la treaba,
 el se numeste Florin Cioclodea,
un bun tinichigiu, vopsitor  dar si mecanic iscusit
si pilot de curse cu multe titluri de Campion  National la Grupa H 3 la Viteza in Coasta.....

El a fost sudorul si ma bucurat ca a venit pt ca sudeaza mult mai bine ca mine







tot el a dat si cu Chit Fibra si Chit Auto, eu doar am smirgheluit 





Am mare noroc cu el ca e foarte priceput in manevrarea fasiilor de tabla,
 orice evazari sau modificari la caroserii el le face din tabla si nu din fibra de sticla......

Sa revenim la Solenza noastra Cheesy ........

Si acum sa trecem la treaba!.....

.....sa realizat montajul plasei de aluminiu pe masca Grila Radiator,
intre timp masina a fost dusa la electrician pt a fi montata alarma si inchiderea centralizata.



.........grila e taiata, stiu,  am taiat cam mult  dar

masina e tot la electrician la montat inchiderea si alarma,
sant putin  dezamagit de el,
nu e chiar un prfesionist , si sant probleme la tijele  de actionare,....

intre timp am mai facut la interior cate ceva.....





   

   ........ma multumesc ca prietenul meu( proprietarul  masini ) e pe aceasi unda cu mine...
 noroc ca el dispune de bani si  nervi la ce propun eu 

Albastrul ala e chiar cel din ceasurile de bord de la Solenza

 fetele de usi trebuiau reimprospatate neaparat...

1 Curatat, spalat, degresat, izolat zona de vopsit cu albastru si vopsitul:

2 Curatat, spalat, degresat, astupata zona vopsita cu albastru
si vopsitul cu negru restul fetzei de usa:





3 produs final..... 


Gata cu fetele de usi...................


Spoilerele  la lucru si finisaj, mentionez ca nu vor fi modificate excentric,
 ci doar vopsite in 2 culor fata de cum erau inainte(NEGRE),
 si aplicata o  prelungier finuta,
3 variante :
    1 Prelungire ASTRA G (plastic)
    2 prelungire Golf III    (plastic)
    3 Prelungire Solenza (fibra sticla)





Putina plimbare de la eletricieni la tinichigi 



Memorat
nelutzu
Grupe H - When the boys transform in men
Membru profesionist
***
Deconectat Deconectat

Mesaje: 136


xxxxxxxxx


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #4 : Noiembrie 02, 2009, 02:26:39 am »

Stopurile au fost doar lacuite cu un LAC Spray pt a le aduce viguare in coloristica....
Alte modificari nu vor suferi si nici nu vor fi inlocuite cu altele custom......


masina a fost dusa la atelierul lui Florin, sa montat/reglat provizoriu eleronul superior de pe haion.......... sa facut inca o inspectie la baza tehnica a masinii...... eliminat toate jocurile posibile (am mai gasit o bieleta care nu e dusa dar vrem sa punem una noua)..................si  sau montat falnsele(12mm) la rotile spate si inlocuit prezoanele originale cu unele mai lungi noi.......











si curatenie la compartimentul motor........



****************************************

Motorul a fost spalat o data si improspatat pe ici colo cu vopsea, va mai fi spalat inca o data si tratat cu siliconice pt a da luciu la furtune si la mansoanele de plastic

PS; initial masina trebuia sa o fac mai repede, si sa ma scap de ea.... dar m-au intaratat unii carcotasi de pe Dacia Club si masina primeste mai multa atentie si chiar va participa la final la o Expozitie de Tuning la Timisoara, asa am stabilit si cu proprietarul..... ma concentrez pe fiecare detaliu de acum  si numa bine imi fac mana pt Cielourile mele care vor primi aceasi atentie din iarna asta.....Bani sa fie, in rest e ok

**************
demontarea geamurilor spate de la usi si geamul de luneta dat jos, au fost trimise la infoliat.......
-Sa curatat ramele geamurilor, si pregatiri pt vopsitorie...etc
-Sa facut o a doua interventie de curatire si vopsire compartiment motor, si am vopsit traversa superioara si intaritura spoiler cu Negru Mat....
-Demontat farurile stopurile, semnalizarile, spalate, bibilite si impachetate si bagate in cutii pana la Vopsire.......
-Mesterul Florin sa pus cu flexul la pasajele rotilor spate, a latit aripile cu aproape 6cm..... e nebun  !... acum trebuie sa fac rost de alte flanse, cele de 12mm fiind mici, acum imi trebuiesc unele de 25mm maxim......



..



Prima zi  Septembrie 23, 2009  -  21 Oct 2009

* Lucrarile la masina au fost facute intre orele 15:00 si 19:00
   Cate 4 zile pe saptamana



21 Oct 2009, 
 Am continuat cu vopsitorii la motor si tratare cu substante siliconice pe cabluri, plastice si furtune si latit pasajul aripa spate in partea stanga plus sa aplicat eleron pe portbagaj.....
......cel din urma a fost foarte dificil pt ca am avut 2 variante de eleroane si nu eram hotarati la care sa optam ........ am optat pt varianta a 3-a

1: prima varianta: acel eleron tip" M " din fibra de sticla cumparat de la Pitesti
2: a doua a fost un alt eleron cu 3 picioare, dar imens din plastic care nu ma incanta de loc.
3: varianta nr 3 - home made Rânjet ideea imi apartine, dar fara ajutorul mainilor de aur a lui Florin Ciocloda nu as fi reusit.... cred ca este cea mai buna varianta aleasa fiind si ceva unicat pe o astfel de masina......


varianta 1 - pret 80 Ron+manopera



varianta 2- pret 120 Ron+manopera




varianta 3- pret 8 Ron+ manopera




Eu inpreuna cu mesterul Florin......


.....acum astept comentariile voastre, ce varianta vi se pare a fi mai buna pt voi, pt mine e clar care a fost......
Va salut  si astept si laudele dar si criticile voastre.....
Memorat
nelutzu
Grupe H - When the boys transform in men
Membru profesionist
***
Deconectat Deconectat

Mesaje: 136


xxxxxxxxx


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #5 : Noiembrie 02, 2009, 02:34:22 am »

Oct 26 2009

.....scaunele vor fi tapitate,
piele ecologica neagra de la Mercedes si stofa buretata tot neagra.....
 si o broderie discreta cu albastru.....

........astazi am pus sus capota(noua),
 am realizat o tubulatura admisie "Custom"
  si montat piese noi care am hotarat ca vor fi schimbate.......

1. capota noua
2. bloc lumini
3. ansamblu stergatoare

....ansamblu stergatoare trebuia schimbat
 pt ca avea joc mare in capeti mobili si nu mergeau remediati...
la fel si blocul de lumini care facea cateodata figuri....
Deci!!! piese noi.... Rânjet





Capota nouai...... care urmeaza a fi prelungita 4-5cm





schimbare bloc lumini........



trebuie sa ma hotarasc care dintre prelungirile spoiler fata sa le pun...
 cea de Golf III sau cea de Opel Astra Huh ....
la cea de Solenza din fibra am renuntat......

prima de sus e de Golf / cea de jos e Opel.......


Am adus si distantieri de 25,5mm de la strungar.....
trebuiesc gaurite.....


Admisia aer "Home Custom"  :mrgreen:









Memorat
nelutzu
Grupe H - When the boys transform in men
Membru profesionist
***
Deconectat Deconectat

Mesaje: 136


xxxxxxxxx


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #6 : Noiembrie 02, 2009, 02:39:47 am »

Ocr 28 2009
***********************
..... am realizat si montarea prelungiri spoiler fata....
m-am chinuit cu scaunele de curse sa le montez si am renuntat,
 deoarece acestea sant mai inguste si sant si prea inalte pt suportii de Solenza....
deocamdata raman sa le pun pe cele originale inapoi pana gasesc o alta pereche de scaune......
deja am o intarziere de 2 zile si cred ca vor mai fii....
.....astazi sa mai lucrat si la suspensii........
a fost coborata intre 5-6cm fata si  6cm spate.
arcurile pe spate vor fi schimbate cu unele noi noute  Rânjet .....










Memorat
nelutzu
Grupe H - When the boys transform in men
Membru profesionist
***
Deconectat Deconectat

Mesaje: 136


xxxxxxxxx


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #7 : Noiembrie 03, 2009, 11:33:43 pm »




LUNI 2 NOV 2009
..... am mai lucrat la instalatia electrica,
sa fac traseele pt cablurile de la incintele de sunet de pe spate,
am incercat sa montez volanul (nou) ce l-am comandat,
dar asa nervos am fost ca am comandat ceva si a venit altceva,
si de ciuda nu am facut nici poze,
am primit un volan cu mult nichel pe el de zici ca e din StarTrek,
am refuzat sa il mai montez..
...maine il trimit inapoi sa fie schimbat.....
..... am mai fost pe la magazine sa vad preturile pt ambreiaj si placa de presiune + rulment...
in caz ca trebuiesc schimbate,
in scurtele deplasari efectuate cu masina am constatat ca patineaza putin.....
.... am mai fost pe la strungari sa vad daca au definitivat flansele....
dar am constatat ca exista un proverb adevarat
" in ziua de Luni nici iarba nu creste"...
 asa ca sper sa fie gata maine..... icon_mrgreen.gif

Florin a ramas singur si sa ocupat de definitivarea suspensiei spate
si de capota "Bad Boy", maine o sa fac poze si pun....

^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^

MARTI 03 Nov 2009

Sa definitivat capota "BadBoy "
si sa mai modificat si aripile in zona semnalizarilor,
au fost alungite putin spre in fata sa intre in linie cu capota......











am montat si bara rigidizare intre telescoapele spate........
Memorat
bogg
Administrator
Grand Prix
*****
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1535



Vezi Profilul
« Răspunde #8 : Noiembrie 04, 2009, 12:35:35 am »

Wow  Şocat ....

Sincer nu prea as avea multe de zis inafara de felicitari si astept poze cu evolutia masinii.
Memorat

OLECO
Stig
******
Deconectat Deconectat

Mesaje: 3607


Colectionar machete la scara 1/43

oleco1@gmail.com ovidiumagureanu
Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #9 : Noiembrie 04, 2009, 12:59:46 am »

Pana aici imi place. Sa vad cu evolueaza lucrarile...  Cheesy
Memorat



- colectionez, construiesc si personalizez machete la scara 1/43
- construiesc diorame
nelutzu
Grupe H - When the boys transform in men
Membru profesionist
***
Deconectat Deconectat

Mesaje: 136


xxxxxxxxx


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #10 : Noiembrie 04, 2009, 11:34:17 pm »

Multumesc baieti!....
..... totusi felicitarile trebuiesc indreptate spre proprietar, fara el nu as fi putut face asta, sant bucuros ca a fost incantat sa investeasca atat intro masina care pt el era in plus... sper ca dupa ce va fi terminata aceasta masina sa primeasca mai multa atentie.....


...........Astazi am desfacut cutia viteze pt a schimba ambreiajul.... La SOLENZA aceasta operatie se face mai usor daca dai motorul jos cu tot cu cutie..... daca am facut asta am hotarat ca schimbam si placa de presiune si rulmentul CV...... adica inca 760 Ron :Huh:
Masina e bucati iara Cheesy ...... motorul jos, radiator, planetare, instalatia electrica, discuri de frana, etrieri frana..... toate sant demontate si cu ocazia asta le voi curata si vopsii pe fiecare..... Cheesy

Discurile de farba au fost rectificate pe strung, dupa mine mai duc inca 10000Km...apoi vor fi schimbate cu unele noi....

























...................
Memorat
St Moritz
Administrator
Grand Prix
*****
Deconectat Deconectat

Mesaje: 1055


Vezi Profilul
« Răspunde #11 : Noiembrie 06, 2009, 09:43:07 am »

Super tare !
Felicitari ! Succes in continuare !
Asta-i spiritul TG ! Sincer Bravo !
Memorat

Nu daruiesti nimic semenilor tai daca nu te daruiesti pe tine insuti !
iulian325
Administrator
Stig
*****
Deconectat Deconectat

Mesaje: 3189



Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #12 : Noiembrie 06, 2009, 11:37:34 am »

felicitari!
solenta este o masina care se preteaza bine modificarilor, daca bugetul permite poate iesi ceva cu adevarat special
Memorat

99% din oamenii acestei lumi sunt prosti si restul suntem in mare pericol sa ne contaminam
roadempire
Membru junior
**
Deconectat Deconectat

Mesaje: 67


Just Me


Vezi Profilul WWW Adresa de email
« Răspunde #13 : Noiembrie 06, 2009, 09:15:45 pm »

Intradevar excelent proiect.
Felicitari si multa bafta in continuare si promit ca voi urmari acest thread cu mare interes Face cu ochiul
Memorat

nelutzu
Grupe H - When the boys transform in men
Membru profesionist
***
Deconectat Deconectat

Mesaje: 136


xxxxxxxxx


Vezi Profilul Adresa de email
« Răspunde #14 : Noiembrie 07, 2009, 02:37:49 am »

mersi baieti!!! ......

nu mai am mare lucru de facut la masina,
astazi am terminat cu tot ce inseamna parte electrica si e pregatita de vopsit.....
 doar ...ca sper sa fie bagata in lucru pana cel tarziu miercuri.....
 asta depinde de ei, de vopsitori....

ce am mai facut:
ieri am avut inspectie  proprietarul masini 


..........
 mai putin si nu mai pot 
... astazi eu am aranjat firele electrice prin bord si la compartimentul motor,
prinse toate impreuna trase pe tub si matisate
cu banda izolatoare si asezate/ordonate
in pozitii cat de cat si estetice.....
la flanse/distantiere am trasat pe strung centrul gaurilor,
 apoi au fost impartite cu un compas distanta intre centrul gaurilor......
Memorat
Pagini: [1] 2 3 ... 8   ÃŽn sus
  Trimite acest subiect  |  Imprimă  
 
Schimbă forumul:  

Powered by SMF 1.1.8 | SMF © 2006-2008, Simple Machines LLC