Cutie Manuala vs. Cutie Automata

<< < (9/11) > >>

Coradrian:
Depinde de personalitatea fiecarei persoane in parte. Cei care vor manuala sunt mai agitati si activi la volan...in schimb cei care vor cutie automata prefera confortul. Eu nu as cumpara o masina cu, cutie manuala nici batut! In primul rand daca vrei anumite masini (gen X5, A8, S class, CL, SL, Q7,etc. ) nu mai vorbesc de cele din clasa super-lux (Bentley, Maybach etc.) 'nu' vei putea avea manuala pt. ca nu sunt prevazute cu manuala! Au optiunea cu padele sau cutie secventiala (adica poti schimba la turatii mai mari din schimbator sau padele)! Dar daca nu schimbi aproape la limita, schimba tot singura! Ar mai fi varianta de cutie mecanica! (cum e pe SMART....nu are ambreaj de picior dar nici nu schimba ea....cum si M3 are (SMG). In general pe masini sport regasim cutia mecanica! Deci prefer automata iar la masini sport mecanica! In rest manuala cu ambreaj de picior  o dau uitarii....nu mi-a placut si nu o sa imi placa niciodata!
Avantaje la automata (in oras e mana cereasca), nu smuceste in mers!
Dezavantaje - consuma mai mult cu 1 litru sau 2, daca ramai in pana nu o poti impinge.

Avantaje la cutia mecanica (este mult mai precisa decat manuala, smuceste mai tare ca manuala ...deci la masinile sport e numai buna). Oare de ce majoritatea  masinile super - sport au cutie mecanica? De ce or fi renuntat la ambreajul de picior?  
Asa ca mitul cum ca manuala te face sa simti masina este o prostie! Cea mecanica te face sa o simti cu adevarat! Cine a mers cu toate cele trei variante stie ce spun! Inca ceva......stiati ca destul de multe accidente sunt din cauza cutiei manuale?

viob:
"Oare de ce majoritatea  masinile super - sport au cutie mecanica? De ce or fi renuntat la ambreajul de picior?"

Pentru zecimile de secunda castigate la schimbare.Au un levier inainte-inapoi,urcarea sau coborarea treptelor,iar la F1 electronic acelasi lucru(2butoane pe volan).
Nu cred ca in cursa s-ar lasa cineva la bunavointa cutiei automate, sa se  schimbe vitezele cand vor pinioanele ei.

Nu stiu de ce manuala ar cauza accidente,ca doar nu te apleci sa le cauti prin cutie.

gumball3000:
Cum dumnezo sa zici ca multe accidente sunt din cauza la cutia manuala?! ii ca si cum ai spune ca multe accidente sunt din cauza ca masina are volan ...

ceea ce da, are sens, ca doar, cea mai mare cauza a accidentelor rutiere este ca sunt masini pe drum...

Coradrian:
@gumball3000
Este o diferenta intre cutia manuala si volan:)))
Nu toti se nasc soferi autentici si nu toti stiu sa configureze ambreajul cu schimbatorul! + atentia la condus si dat din volan. Unde mai spui ca pana schimbi, conduci cu o singura mana (si daca esti in curba si neexperimentat si cu ceva viteza ce faci daca trebuie sa schimbi ?...sau in depasire si iti scapa piciorul de pe abreaj? Chiar s-au intamplat cazuri de genul asta)!   In schimb cu padele in spatele volanului sau cu automata riscul dispare! Nu spun asta ca asa cred eu ci s-au facut studii si tot felul de cercetari....iar manuala face victime mai ales printre incepatori (in general cei care gandesc ca la 18 ani vor sa simta masina cand ei nu au ajuns sa bage niciodata in viteza 4-5!) Pot pune pariu ca peste 20 de ani in afara de utilitare, camioane etc. se va renunta la a mai pune manuala pe masini mici, medii etc. Pe limuzine (S,A8etc.) , SUV-uri, etc. nu se mai pun. Vezi X5-ul nou! Inainte avea manuala cand a aparut...acum au renuntat la ea. Vine cu automata standard! A8-ul vechi avea manuala.....nu stiu din ce an au renuntat la idee! Parca si noul seria 5 vine cu automata standard.....asa ca asta spune multe despre ambreajul de picior!

viob:
"conduci cu o singura mana (si daca esti in curba si neexperimentat si cu ceva viteza ce faci daca trebuie sa schimbi ?"

Si daca esti pe bicicleta si trebuie sa cotesti la stanga? ;D

Navigare

[0] Indexul de mesaje

[#] Pagina urm─âtoare

[*] Pagina anterioar─â