TopGear.ro Benzina & Diesel Adblue volkswagen

Adblue volkswagen

de TopGear
adblue volkswagen

Volkswagen si utilizarea AdBlue

AdBlue este o solutie lichida non-toxica folosita la vehiculele diesel pentru a reduce emisiile de oxizi de azot (NOx). Volkswagen, ca si alti producatori auto, a adoptat utilizarea AdBlue in masinile sale pentru a se conforma normelor de emisii tot mai stricte. Sistemul care utilizeaza AdBlue se numeste Selective Catalytic Reduction (SCR) si este implementat in multe dintre modelele moderne Volkswagen.

Utilizarea AdBlue este o parte esentiala a tehnologiei SCR, care functioneaza prin injectarea acestui lichid in sistemul de esapament al masinii. Cand AdBlue intra in contact cu gazele de esapament calde, se descompune in amoniac si dioxid de carbon. Amoniacul reactioneaza apoi cu oxizii de azot din gazele de esapament, transformandu-i in azot si apa, ambele fiind componente inofensive ale aerului pe care il respiram.

Importanta AdBlue pentru Volkswagen

Utilizarea AdBlue in vehiculele Volkswagen nu este doar o masura de conformitate cu reglementarile de mediu, ci si un pas important in directia sustenabilitatii si a reducerii impactului asupra mediului. Normele Euro 6, implementate in Uniunea Europeana, cer ca vehiculele diesel sa emita mai putine emisii poluante, iar AdBlue este un element crucial in atingerea acestor standarde.

Volkswagen, ca parte a angajamentului sau fata de reducerea emisiilor, a integrat sistemul SCR in majoritatea masinilor sale diesel, inclusiv modelele populare precum Passat si Tiguan. Aceasta tehnologie nu doar ca ajuta la respectarea normelor de emisii, dar ofera si un avantaj competitiv pe piata masinilor diesel, care este din ce in ce mai atent monitorizata din punct de vedere ecologic.

Conform datelor furnizate de Volkswagen, utilizarea AdBlue poate reduce emisiile de NOx cu pana la 90%, aceasta fiind o contributie semnificativa la reducerea poluarii aerului. Aceasta tehnologie nu este doar o cerinta legala, ci si un pas inainte spre un viitor mai verde si mai curat.

Cum functioneaza sistemul SCR cu AdBlue?

Sistemul SCR (Selective Catalytic Reduction) functioneaza prin injectarea AdBlue direct in sistemul de esapament, imediat inainte de intrarea gazelor in catalizatorul SCR. Odata injectat, AdBlue se vaporizeaza si se descompune in amoniac si dioxid de carbon datorita caldurii emanate de gazele de esapament.

Amoniacul, rezultat al acestei descompuneri, este componenta activa in reactia chimica de reducere a oxizilor de azot. In catalizatorul SCR, amoniacul reactioneaza cu oxizii de azot din gazele de esapament, transformandu-i in azot si apa. Aceste produse finale sunt inofensive si sunt eliminate in atmosfera fara a polua aerul.

Unul dintre avantajele sistemului SCR este ca nu afecteaza performanta motorului si nici consumul de combustibil al masinii. De asemenea, nu necesita schimbari frecvente de AdBlue, majoritatea masinilor Volkswagen fiind echipate cu rezervoare de AdBlue care trebuie umplute doar la fiecare 10.000 – 15.000 km, in functie de stilul de conducere si de conditiile de drum.

Costuri si intretinerea sistemului AdBlue la Volkswagen

Intretinerea sistemului AdBlue este relativ simpla si nu implica costuri ridicate. Pretul pentru un litru de AdBlue variaza intre 1 si 2 euro, iar un rezervor plin poate dura, in medie, intre 10.000 si 15.000 de kilometri. Comparativ cu alte costuri de intretinere auto, utilizarea AdBlue este o cheltuiala redusa pentru beneficiile ecologice oferite.

Volkswagen recomanda utilizarea AdBlue de inalta calitate, certificata conform standardului ISO 22241, pentru a asigura functionarea optima a sistemului SCR. Utilizarea unui AdBlue de calitate inferioara poate duce la probleme tehnice si la costuri de reparatii semnificative.

In ceea ce priveste intretinerea, soferii trebuie sa fie atenti la nivelul de AdBlue, care poate fi verificat usor prin intermediul computerului de bord al masinii. De asemenea, este important ca AdBlue sa fie depozitat corespunzator, intr-un loc racoros si ferit de lumina directa a soarelui, pentru a preveni descompunerea prematura a solutiei.

Probleme comune si solutii pentru sistemul AdBlue

Desi sistemul AdBlue este relativ simplu si eficient, pot aparea unele probleme care necesita interventie. Una dintre cele mai comune probleme este reprezentata de avertismentele privind nivelul scazut de AdBlue, care pot aparea pe bordul masinii atunci cand nivelul solutiei este aproape de minim.

Alte probleme pot include:

  • Blocarea injectoarelor: Aceasta se poate intampla daca AdBlue cristaleaza din cauza temperaturilor scazute. Este important ca sistemul sa fie bine izolat pentru a preveni acest lucru.
  • Filtre colmatate: Daca AdBlue nu este curat sau de calitate, poate duce la colmatarea filtrului SCR, necesitand curatare sau inlocuire.
  • Senzori defecti: Senzorii de nivel sau de presiune pot da erori daca sunt defecti, necesitand inlocuire.
  • Probleme de software: Problemele de programare a ECU-ului pot duce la erori false legate de sistemul AdBlue.
  • Evitarea refularii: Supraincarcarea rezervorului de AdBlue poate duce la refulare, care poate afecta sistemul.

Un specialist in domeniu, precum Dr. Hans Meier, inginer la Volkswagen, subliniaza importanta intretinerii corecte a sistemului AdBlue pentru a asigura functionarea optima a vehiculului. "Intretinerea corecta a sistemului AdBlue nu doar ca imbunatateste eficienta vehiculului, dar contribuie semnificativ la reducerea impactului asupra mediului", spune Dr. Meier.

Beneficiile ecologice ale utilizarii AdBlue

Utilizarea AdBlue in vehiculele Volkswagen aduce multiple beneficii ecologice, contribuind la reducerea considerabila a emisiilor de oxizi de azot. Aceste emisii sunt responsabile pentru formarea smogului, a ploilor acide si a diverselor probleme respiratorii la oameni. Prin reducerea emisiilor de NOx cu pana la 90%, vehiculele echipate cu sistemul SCR contribuie la imbunatatirea calitatii aerului si la protectia sanatatii publice.

Pe langa reducerea emisiilor nocive, AdBlue contribuie si la cresterea eficientei combustibilului. Desi sistemul SCR nu afecteaza direct consumul de combustibil, efectul cumulat al reducerii emisiilor si al functionarii eficiente poate duce la un consum mai redus pe termen lung. Mai mult, vehiculele care respecta normele stricte de emisii au un impact pozitiv asupra valorii de revanzare, fiind mai atractive pentru cumparatorii preocupati de mediu.

Volkswagen, prin adoptarea utilizarii AdBlue, demonstreaza un angajament ferm fata de sustenabilitatea mediului si inovatia tehnologica, avand ca scop principal reducerea impactului negativ asupra planetei. Acest lucru nu doar ca imbunatateste reputatia marcii, dar ofera si un exemplu de urmat pentru alti producatori auto in tranzitia catre un viitor mai curat.

Viitorul tehnologiei AdBlue la Volkswagen

Pe masura ce reglementarile privind emisiile devin din ce in ce mai stricte, Volkswagen continua sa investeasca in cercetare si dezvoltare pentru a perfectiona tehnologia AdBlue si a extinde utilizarea acesteia in toata gama sa de modele. Dezvoltarea de tehnologii inovatoare, care sa imbunatateasca eficienta si durabilitatea sistemelor SCR, este o prioritate pentru companie.

Viitorul arata promitator pentru utilizarea AdBlue, avand in vedere tendintele globale catre mobilitatea durabila si reducerea emisiilor de carbon. Desi tranzitia catre vehiculele electrice este un obiectiv pe termen lung, tehnologia diesel echipata cu AdBlue ramane o solutie viabila pentru reducerea impactului asupra mediului in prezent.

Volkswagen se angajeaza sa continue colaborarea cu parteneri si institutii de cercetare pentru a dezvolta solutii inovatoare care sa sprijine strategia sa de sustenabilitate. Prin investitii continue in tehnologia AdBlue si in alte solutii de reducere a emisiilor, Volkswagen isi propune sa ramana in fruntea industriei auto in ceea ce priveste responsabilitatea fata de mediu.

Related Articles