Mașinile second-hand continuă să fie la mare căutarea în această perioadă afectată de pandemie. Fie că vorbim despre mașini de oraș, SUV-uri, mărci mai scumpe sau mai ieftine, mașinile fiabile sunt cea mai bună opțiune pentru cei care vor să investească banii cu cap.
O mașină fiabilă înseamnă o mașina care este mai rezistentă decât altele, ceea ce presupune mai puțini bani cheltuiți pe întreținere și reparații.
Iată un top cu cele mai fiabile 20 mașini second-hand. Ordinea modelelor prezentate este una aleatorie.
1.Volkswagen Golf 6
VW Golf VI este în continuare o mașină reprezentativă pentru segmentul de hatchback. O mașină mult mai luxoasă decât predecesorul Golf V, care are probleme ce pot fi evitate. De exemplu, dacă optezi pentru o cutie manuală, jumătate din problemele grave ale modelului sunt evitate.
Cea mai echilibrată și spectaculoasă combinație în ceea ce privește motorizarea este rarisimul 1.8 TSI de 160 cai, cu o cutie manuală.
2.Skoda Octavia Tour
Skoda Octavia Tour este o mașină de familie mică fabricată de producătorul ceh de automobile, unul dintre cele mai de succes modele ale preocupării cehe.
Rezultatele numeroaselor teste au identificat Octavia Tour drept una dintre cele mai agile mașini din conducerea urbană. Mașina oferă o accelerație rapidă și sigură, o schimbare clară a vitezei.
Octavia Tour se comportă bine nu numai în oraș, ci și pe autostradă, deși această mașină nu este proiectată pentru o conducere de mare viteză în niciunul dintre nivelurile sale de decupare. Motorul trage bine, mașina se comportă excelent pe distanțe lungi.
3.Skoda Octavia 3
Skoda Octavia 3 este o mașină matură, gata să rivalizeze cu VW. Modelul vine cu o îmbunătățire masivă la nivel de interior și la gama de motorizare: 1.2 TSI de 105 cai, 1.0 TSI de 115 cai, 1.4 TSI de 140 de cai, 1.8 TSI de 180 cai, 2.0 TSI de 220 de cai, 1.6 TDI de 90, 105 sau 110 cai, 2.0 TDI de 140, 150 sau 185 de cai.
În concluzie Octavia 3 este o mașină fiabilă, care merită cumpărată, chiar și second-hand, o alternativă serioasa la VW Golf și chiar și la Passat.
4.Peugeot 308
Peugeot 308 s-a remarcat printr-un motor care a fost cel mai economic din clasa sa și printr-un alt motor care a fost votat „Motorul anului 2008”.
Consumă puțin, este o mașină spațioasă și elegantă si are dotări destul de multe, inclusiv pe versiunile mai vechi.
Cu multe optimizări și cu variante facelift, Peugeot 308 a cunoscut modificări din numeroase puncte de vedere, ca design exterior, ca îmbunătățiri pe partea electrică, însă la nivel de consum a rămas la fel.
Motorizările sale diesel sunt cele mai apreciate de șoferii care căută cu tot dinadinsul un consum mic pentru mașina lor. Peugeot 308 s-a remarcat încă de la prima variantă apărută pe piață cu motorul 1.6 HDi, al cărui consum mixt nu depășea valoarea de 5 litri/100 km, ceea ce i-a oferit mărcii franceze un mare plus la revânzare, acesta fiind unul dintre motivele pentru care îți poți lua un Peugeot 308 la mâna a doua.
5.Ford Focus III
Focus III este încercarea celor de la Ford de a realiza „mașina universală”. Platforma pe care a fost construit acest model a fost complet nouă și va fi folosită la toate viitoarele modele ale mărcii, în special cele compacte.
Viitoarele SUV-uri de dimensiuni compacte vor fi construite pe platforma asta. Dar și viitoarele mașini electrice Ford.
De aceea, în premieră, Ford Focus are o platformă cu suspensii spate semi-independente, pe motorizările cu cele mai mici puteri ale acestei generații.
6.Toyota Rav4
În primul rând acest model a venit cu un aspect fresh. Daca Toyota se adresa până atunci oamenilor mai conservatori, Toyota Rav4 XA40 a adus un aspect care să atragă și tineretul.
Motorul lor de baza, vestitul 2.0 D-4D este de proveniență BMW, împrumutând motorul N47.
Să nu uităm de varianta hibridă, ajutată de un motor electric, cea mai bună motorizare și echilibrul dintre performanță și costuri.
7.Volkswagen Passat B8
Fabricat încă din 2014, VW Passat B8 arată agresiv și al naibii de modă.
În ceea ce privește motorizarea, specialiștii recomandă varianta pe benzină 1.4 TSI-ul de 150 de cai, iar pentru diesel, varianta 2.0 TD de 150 de cai.
O berlină de clasa medie, făcută pentru drum lung și nu pentru oraș, Passat B8 are și o versiune hibridă, cu un motor 1.4 TSI și motor electric de 218 cai.
8.BMW Seria5
Fanii mărcii vor spune tot timpul ca un Seria 7 este mult mai important decât un 5, însă Seria 5 reprezintă în realitate pentru germani, o mașină mult mai importantă din toate punctele de vedere, pentru simplul fapt că acesta este mult mai bine vândut decât Seria 7.
BMW a realizat o mașină care trebuie să fie extrem de compatibilă cu oferta clasei premium, chiar și în anul 2025
Daca chiar vrei acest motor mult lăudat, trebuie neapărat să te îndrepți spre un 540i, care rămâne echipat cu acel motor senzațional.
În concluzie, specialiștii consideră că BMW Seria 5 este o mașină mult mai bună calitativ decât Audi A6 sau Mercedes Clasa E din 2018.
9.Hyundai Elantra V
O mașină excelentă, fiabilă și spațioasă. În gama ei de preț rivalizează cu mașini din gama premium, chiar daca ea nu se încadrează acolo. Sigur, cu o Elantra V mergi la sigur în ceea ce privește fiabilitatea și dacă asta este ceea ce cauți atunci e undeva în topul listei.
Dintre toate versiunile de motorizare, specialiștii recomandă varianta pe benzină de 1.6 MPI de 132 de cai, un motor simplu, fără probleme.
10.Suzuki Vitara IV
Este un model foarte bine vândut în România. O mașină simplă care arată bine. Un cross-over executat corect, un hatchback mai înălțat.
Mașina se simte rapidă. Varianta de motorizare benzină 1,4 turbo, 140 CP, automată și 4×4 îi asigură o accelerație bună prin oraș, iar sistemul turbo asigură cuplul maxim aproape pe întreaga plajă de turații. Are un uzual lag la apăsarea pedalei, dar se poate cupla un mod “Sport” când turbina răspunde practic instantaneu.
11.Mitsubishi Eclipse Cross
Este un SUV compact, deghizat în coupé. Dimensiunile exterioare îl poziționează între ASX și Outlander, iar desenul arată extrem de spectaculos: zona inferioară este robustă, tipică modelelor 4×4 Mitsubishi, în timp ce cabina este puternic stilizată, cu plafon descendent și hayon extrem de înclinat.
Practic, Eclipse Cross este un concept unic în segment, fiind totodată și primul autoturism Mitsubishi realizat de la cap la coadă de designerul-șef Tsunehiro Kunimoto, venit de la Nissan.
Motorul pe benzină este puternic și silențios, dar cei mai economi vor fi mai bine serviți de viitoarea versiune diesel. Singura problemă reală este că alegerea tracțiunii integrale implică obligatoriu dotarea cu transmisia CVT.
12.Honda CRV IV
Vorbim de o mașină extrem de bine gândită la interior care nu lasă niciun detaliu la voia întâmplării. Aceasta atenție la detalii face din CR-V o mașină dorită de toată lumea, iar când vorbim de valoare de revânzare sau fiabilitatea componentelor tehnice CR-V se clasează pe primele poziții.
Motorul clasic Honda, 4 în linie fără turbo care dezvoltă o putere maxima de 155 CP și un motor de 192 Nm, a demonstrat o fiabilitate mult peste oferta germanilor.
În ciuda faptului că mașina nu are decât 155 CP, Honda spune că această putere este suficientă pentru 90% dintre utilizatorii unui SUV în condiții normale.
Distribuția pe lanț și injecția clasică multipunct sunt două ingrediente la care acest CR-V strălucește în fața concurenței, adică chiar și când mașina atinge 300.000 de km nu sunt preconizate probleme la aceste două sisteme.
13.Volvo XC60
XC60 este „una dintre cele mai sigure mașini fabricate vreodată”, susține Volvo. De la lansarea sa pe piață, în 2008, acest SUV suedez a devenit un adevărat hit, atât în segment, cât și în gama Volvo.
Sistemului de frânare automată City Safety, care deja reduce riscurile accidentelor în oraș cu 28% (conform unui studiu dezvoltat de companiile de asigurări din Suedia), i se alătură Steer Assist. Apare astfel un nou pachet de siguranță activă, numit Oncoming Lane Mitigation, menit să reducă riscul accidentelor frontale. Peste toate acestea, însă, se află binecunoscutul sistem de rulare semi-autonomă Pilot Assist, disponibil opțional pe noul XC60 și care controlează direcția, accelerația și frânele la viteze de până la 130 km/h.
Sub capotă întâlnim motoarele binecunoscute de la XC90 și S90, printre care și plug-in hibridul T8, care produce 407 CP și accelerează noul model până la 100 km/h în 5,3 secunde. Sub acesta, întâlnim propulsoare turbo de 2 litri, pe benzină și diesel, în patru cilindri. Cele pe benzină dezvoltă 254 CP în varianta T5 și 320 CP în versiunea T6, iar propulsoarele diesel au 190 CP (D4) și 235 CP (D5).
14.Dacia Duster
Dacia Duster este o mașină decentă. Își face în mod admirabil treaba și este o alegere foarte bună dacă apreciezi mașina și nu marca. Nu este un SUV care va cuceri munții, dar este o mașină excelentă de familie care poate fi totodată mașina de care ai nevoie vreodată.
Specialiștii recomandă varianta de motorizare 2.0 16v de 140 de cai, 1.5 dci-ul și 1.6 MPI dacă ai de gând doar să te plimbi cu el.
15.Kia Sportage
Nu e mașină de oraș pe care o reprezintă generația următoare. E în schimb o mașină strașnică de familie, care e capabilă de off-road și care e relativ ieftină de întreținut.
Să nu uităm că Sportage a lansat conceptul de „SUV Urban”, iar primul Sportage a fost un succes instant. Pe vremea lansării sale, rivalii lui de azi – Hyundai Tucson, Mitsubishi ASX, Nissan Qashqai, Ford Kuga, Renault Kadjar sau Suzuki Vitara, nici măcar nu erau în plan.
Modelele mai noi de Sportage sunt destinate celor care vor să combine mai multe lucruri într-unul singur: dimensiuni compacte, poziţie înaltă la volan, spaţiu suficient pentru o familie şi bagajele ei, tracţiune integrală şi capacitatea de a se descurca cu bine pe drumurile desfundate din România. Iar, uneori, chiar şi în afara lor. Toate astea la un preţ care nu te ustură prea mult la buzunar.
16.Opel Antara
Performanţele SUV-ului Opel nu sunt impresionante, însă se dovedesc a fi mai bune decât cele ale rivalilor din segment. Antara accelerează de la 0 la 100 de km/h în 10.8 secunde.
Antara nu duce lipsă de spaţiu, fiind un SUV deosebit de încăpător pentru cinci pasageri. Locurile din spate nu creează probleme la nivelul genunchilor sau al capului. De asemenea, inginerii au folosit eficient şi locurile de depozitare, multe la număr şi inteligent gândite.
Opel Antara se vrea a fi un SUV care oferă siguranţă atât on-road cât şi off-road. Odată cu evoluția modelului, Opel a adus publicului şi un tren de rulare îmbunătăţit. Practic, SUV-ul dă dovadă de stabilitate la viteze mari şi se descurcă admirabil când vine vorba de filtrarea gropilor sau a neregularităţilor asfaltului.
17.Seat Leon 1P
O mașină greu de ignorat pe piața second-hand. Construit cu aceleași materiale ca un VW Golf, arată la exterior mai bine ca un Golf iar la preț e sub Golf.
Înzestrat cu un aspect atractiv, având la dispoziție toata tehnologia de pe VW Golf, cu motoare începând de la 86 de cai pâna la 310 cai putere, Seat Leon 1P este una din cele mai bune mașini second-hand ale momentului.
18. Audi A4
Lansat în 2008 ca să înlocuiască depășitul A4 B7, A4 B8 a venit cu un nou aspect, adus la standardele zilei, un aspect de care era nevoie disperată. Și celor de la Audi le-a ieșit designul, A4 B8 fiind o mașină care arată modern chiar și astăzi.
Audi A4 rămâne o limuzină admirabilă. Acest Audi a reprezentat cel mai bine chintesența mărcii – BMW este orientat spre sportivitate, Mercedes spre lux, iar Audi este calea de mijloc. Iar Audi A4 reprezintă calea de mijloc, amestecul de eleganța și sportivitate.
19.Citroen C4
A fost construit să concureze în segmentul din ce în ce mai aglomerat şi profitabil al crossover-elor bazate pe hatchbackuri subcompacte. Cu alte cuvinte, are de-a face cu modele ca Nissan Juke, Opel Mokka şi Renault Captur.
Citroën C4 e o maşină bună de familie, care poate fi folosită fără probleme în oraş şi la călătorii mai lungi.
Motorul diesel de 1,6 litri îşi face treaba foarte bine şi consumă puţin, însă transmisia robotizată îţi poate strica bucuria la drum întins, de aceea specialiștii recomandă o cutie manuală. Pe lista de propulsoare mai există alte trei unităţi, dintre care două pe benzină (de 1,2 litri – cu 82 CP şi 110 CP) şi un diesel (de 1,6 litri cu 100 CP).
20.Mercedes GLC
Mercedes-Benz GLC a rupt aproape în totalitate orice legătură cu vechiul GLK, inginerii companiei din Stuttgart alegând să păstreze însă o parte din gama de motorizări de la o serie la cealaltă. Construit pe o platformă cu totul nouă, modulară și cu un design mai elegant ca niciodată, GLC este mai mare în dimensiuni față de GLK, dar mai ușor.
GLC este unul dintre cele mai importante modele din această gamă, iar Mercedes-Benz s-a întrecut din nou pe sine în a dezvolta și a oferi un SUV complet, ce poate duce fără probleme pe umeri „responsabilitatea” dată de logo-ul purtat pe grila radiatorului.