In ziua de azi, nimeni nu mai poate pune la indoiala importanta pe care mediul digital o are in ecosistemul activitatii de business.
Din moment ce discutam despre o rata de penetrare a internetului in randul populatiei de peste 85%, este clar ca orice business care isi doreste cu adevarat sa ramana activ pe piata trebuie sa migreze catre digital, acolo unde pot obtine vizibilitate pe o multitudine de platforme; vorbim aici, printre altele, de Social Media sau de promovarea in motoarele de cautare, prin servicii optimizare SEO.
Acest lucru este valabil chiar si pentru companiile din industria de automotive, care au simtit din timp aceasta schimbare majora in obiceiul de consum al oamenilor si s-au adaptat rapid.
Chiar daca astazi 99% dintre tranzactiile realizate in aceasta nisa inca au loc offline, in reprezentante, mediul online reprezinta un spatiu ideal pentru expunerea afacerii in fata a milioane de oameni si atragerea de clienti.
Miscarile rapide de forte efectuate de jucatorii din industria de automotive din Romania, in directia adaptarii la noile obiceiuri de consum, au condus la cresterea rapida a competitivitatii pe noile canale de promovare online.
Drept urmare, odata cu nivelul de competitivitate, a crescut si nevoia companiilor de a beneficia de servicii de marketing digital tot mai performante, care sa le indeplineasca obiectivele de business.
In 2016, compania despre care vom discuta in continuare era deja prezenta pe canalele digitale, insa calitatea serviciilor de marketing pe care le primise pana in acel moment lasa de dorit.
Desi vorbim despre cel mai important dealer autorizat Mercedes-Benz din vestul tarii, in top 5 la nivel national pe nisa de automotive, website-ul pe care il avea atragea un volum de trafic de aproape 9.000 de vizitatori pe an, cu o rata a vizibilitatii in google de aproximativ 106.000 de impresii.
Avand aceste cifre, incompatibile cu obiectivele de business, a apelat la agentia re7consulting Bucuresti pentru servicii de optimizare SEO.
In acest sens, activitatea noastra a inceput in ianuarie 2017, cu obiectivul de a dubla traficul organic inregistrat de site in anul 2016.
Primul pas a fost realizarea unei analize SEO a site-ului, necesara pentru a stabili punctul de plecare, modul in care urma sa fie construita strategia de SEO si bugetul necesar pentru indeplinirea obiectivelor.
Cercetarea a scos la iveala probleme tehnice de SEO on-page, dar si aspectele cele mai importante pentru strategia SEO care urma sa fie implementata pe parcursul anului 2017.
De mentionat este faptul ca, in 2016, masuratorile au fost realizate pe 200 de cuvinte cheie, care generau cumulat aproximativ 90.000 de cautari lunare. In 2017, s-a continuat monitorizarea celor 200 de cuvinte cheie.
La finalul anului 2017, in urma implementarii strategiei de SEO stabilite la inceputul campaniei, traficul organic de pe site a crescut cu 530% fata de traficul inregistrat in anul 2016.
Dupa 12 luni de campanie de optimizare SEO, traficul organic total pe site a ajuns la peste 48.000 de vizitatori, cu o medie lunara de peste 4.000 de vizitatori si o crestere a vizibilitatii pe cele 200 de cuvinte cheie de la 106.000 de impresii, in 2016, la aproape 800.000 de impresii.
Strategia de SEO a continuat si in 2018, cu obiectivul de a creste traficul anual cu 50%, pana la un trafic total anual de 73.000 de vizitatori.
Si de aceasta data, rezultatele obtinute din strategiile de SEO implementate au intrecut de departe asteptarile.
La finalul anului 2018, traficul inregistrat de site-ul clientului a fost de peste 92.000 de vizitatori (aproape 8000 de vizitatori pe luna), o cifra cu 91.89% mai mare fata de anul 2017.
Pentru 2019, planul a vizat extinderea strategiei de SEO catre evidentierea unor aspecte pe care nu s-a pus accentul in 2017 si 2018, lucru care a necesitat realizarea unor noi pagini pe site si a unui blog de companie, pentru promovarea de informatii si servicii sau produse.
Astfel, in 2019 au fost realizate peste 12 pagini noi in site si au fost imbuntatite peste 20 de pagini deja existente.
Pe blog a fost implementata o strategie de Inbound Marketing cu bannere care sa directioneze traficul catre cele mai importante pagini din site si link-uri interne pe baza de cuvinte cheie, pentru a imbunatati rezultatele obtinute din SEO.
De asemenea, strategia de optimizare SEO pentru 2019 a vizat si anumite zonele de servicii care nu fusese abordate pana atunci, si anume:
- Leasing
- Rent a Car
- Service
- Local SEO
La finalul anului 2019, site-ul inregistra un volum de trafic annual de aprox. 110.000 de vizitatori (aprox. 9.100 de vizitatori pe luna), in crestere cu 20% fata de anul precedent, dar cu o crestere de aproape 500% pe vizibilitatea in motorul de cautare, ajungand la un volum total de aproape 6 milioane de impresii.
Daca tragem linie, in cele 36 de luni de campanie SEO am generat o crestere totala a volumul de trafic din SEO de 1152.84%, de la aproape 9.000 de vizitatori pe an, la peste 9.000 de vizitatori pe luna.
In anul 2020, datorita incetinirii ritmului de crestere a performantei site-ului in Google, clientul a agreat propunerea noastra de a realiza un nou website de prezentare, care sa se alinieze cu noile cerinte impuse de Google si, astfel, sa putem creste volumul de cuvinte cheie de pe care sa atragem mai multi potentiali clienti relevanti pentru companie.