TopGear.ro Actualitate Daca toti soferii ar conduce ca mine ar mai exista atat de multe accidente?

Daca toti soferii ar conduce ca mine ar mai exista atat de multe accidente?

de TopGear
181100648

De cand sunt sofer am ajuns la concluzia ca a fi norocos nu are nicio legatura cu a castiga la loto. Sunt si persoane pentru care norocul se traduce prin a scapa cu viata din accidentele de masina sau prin evitarea de a provoca unul. Norocul se pare ca ni-l face cu propria mana si de aceea iti voi spune ce fac eu pentru a ma feri de necazuri. Unele lucruri nu au neaparat legatura nu regulile de condus pe care toti soferii le stim din scoala. Acest articol vine ca raspuns la initiativa i-drpciv.ro pentru o campanie de constientizare.

Daca sunt pe autostrada in general evit „banda de viteza”

Atunci cand merg doar pe banda din mijloc sau pe banda din dreapta am ceva mai multe sanse sa evit accidentele. Sunt foarte multe accidente care au loc pe autostrada chiar pe ultima banda.

Incerc sa obtin o imagine de ansamblu asupra drumului

Nu am de ce sa ma uit doar la masina din fata pentru ca este important si tot ceea ce se intampla in fata ei. Doar asa pot sa vad daca se intampla ceva iesit din comun si am ocazia sa reactionez rapid. In trafic rapid se traduce in secunde si daca sunt deconectat, sansele de a reactiona se reduc dramatic.

De fiecare data tin cont de unghiurile moarte

Mi-am aranjat oglinzile in asa fel incat sa am o vedere de ansamblu cu privire la ceea ce se intampla in spatele meu. Uneori nu te poti baza doar pe oglinzi si este nevoie sa intorci capul si sa te uiti la benzile de langa tine atunci cand vrei sa eviti ceva ce nu se poate vedea in oglinzi.

Mainile pe volan intotdeauna la 9 si 3

Aceasta pozitie imi permite sa manevrez cel mai repede masina in momentul in care trebuie sa evit un accident. Din nefericire am vazut ca multi conduc cu una din maini la 12 sau cu amandoua mainile in zona de jos a volanului.

Prietenii imi spun ca manevrez volanul ca un pilot de curse

Un truc pe care il folosesc aici este ca imi pun scaunul suficient de aproape de volan astfel incat incheietura de la mana sa stea pe volan si spatele sa fie mereu lipit de scaun. Am tras concluzia ca in aceasta pozitie nu obosesc si este perfecta daca am de facut manevre in ultimul moment.

Cunosc limitele pe care masina mea le are

Am reusit de cand am masina sa invat cum reactioneaza in diverse momente: stiu cat de mult se inclina in curbe si daca vezi ca masina ta se inclina mult poti intelege ca riscul este mai mare in momentul in care tragi de volan si viteza este mare, deci poti sa eviti un accident manevrand masina corespunzator. In timp m-am obisnuit si cu limitele pe care le au franele si cauciucurile mele.

Incearca sa raspunzi la urmatoarea intrebare: in cat timp se opreste masina in momentul in care frana este calcata la podea si ce aderenta au pneurile?

Am mereu grija ca masina mea sa fie in cea mai buna forma

Stiu ca nu este intelept sa aman sa schimb cauciucurile uzate pentru ca este posibil sa cedeze exact in momentul in care am foarte mare nevoie de ele, si in unele situatii, aceasta poate fi cauza unor accidente groaznice.

Acestea sunt doar cateva mici sfaturi si idei pe care le-am concluzionat in anii de soferie. Nu este greu sa ramai in siguranta, trebuie doar sa fii constient de ce poti, de ce poate masina ta, si de tot ceea ce misca in jurul tau si ar trebui sa fii in siguranta.

Related Articles