Fie că este vorba de o transmisie automată cu dublu ambreiaj, convertizor de cuplu, cutie de viteze robotizată sau tip CVT, întreținerea este esențială. Ruperea automată a transmisiei este, de fapt, adesea asociată cu întreținerea slabă și, mai presus de toate, neglijarea schimbării automate a uleiului cutiei de viteze.
Într-o cutie de viteze automată, de fapt, uleiul nu numai că lubrifiază, dar activează și unitățile de ambreiaj și asigură răcirea la turații mari. Când uleiul îmbătrânește și nu s-a schimbat prea mult timp, își pierde vâscozitatea și transmisia automată este mai supusă uzurii și este inevitabil mai predispusă la eșec. Schimbă uleiul la cutia automată la timp și te vei bucura de o cutie automată care funcționează perfect tot timpul.
Este necesar să schimbi uleiul transmisiei automate, indiferent de tipul cutiei de viteze.
Ulei de transmisie automată – când să-l schimbi?
Nu este ușor să stabileşti o gamă în ceea ce privește kilometrii, depinde mult de stilul de conducere, de rutele parcurse și de cantitatea de lubrifiant necesară acelei relații.
În general, mecanicii recomandă schimbarea uleiului transmisiei automate cu cel puțin 50.000 km și niciodată peste 60.000 km. După aceste distanțe, uleiul tinde să-și piardă calitatea și nu își mai poate îndeplini funcțiile. De asemenea, poți citi mai multe despre simptomele lipsei de ulei în cutia de viteze.
Cât costă să schimbi uleiul în cutia de viteze?
Schimbarea uleiului transmisiei automate implică costuri foarte variabile. Costuri mai mari sunt înregistrate cu mărci germane precum BMW și Mercedes, costuri mai accesibile pentru producători precum Fiat, Citroen și Renault, în timp ce producători auto precum Peugeot, Volkswagen și Audi sunt la mijloc.
Pentru a schimba uleiul din transmisia automată, procedurile do-it-yourself nu sunt recomandate, deoarece este necesar să ai o pompă specială care suge în uleiul vechi și îţi permite să introduci noul ulei.
În medie costa între 500-1000 lei, în funcţie de maşină. Costul crește dacă se depășește pragul de kilometri în care se face schimbarea de ulei. De ce? Deoarece se murdărește și, de asemenea, deteriorează filtrul, astfel încât mecanicul va trebui, de asemenea, să înlocuiască filtrul. Filtrul nu este foarte scump, dar bugetul final crește.
Nu toate atelierele mecanice au această „mașină specială” care permite să schimbE uleiul transmisiei automate, astfel încât mergI direct la un atelier specializat care va face viața mai ușoară. Înainte de a face o schimbare de ulei, mecanicul poate sfătui să cureţi întregul circuit. De fapt, ar fi recomandabil să nu amesteci reziduurile vechi de ulei cu altele noi. Pentru a evita această cheltuială, poţi curăța circuitul de transmisie automată cu aditivi speciali.
Ce ulei lubrifiant trebuie utilizat pentru transmisia automată?
Fiecare mașină are propriul ulei lubrifiant recomandat. Pentru a afla cel mai bun ulei lubrifiant pentru transmisie automată, ar trebui să citeşti manualul vehiculului. Există mai multe reglementări în funcție de marca vehiculului care trebuie respectate de noul ulei pe care îl încorporăm.
În caietul de întreținere, în cazul unei transmisii automate echipate cu un diferențial, acestea recomandă, în general, și înlocuirea filtrului corespunzător.
Cere mecanicului să te sfătuiască cu privire la procedura de urmat după o schimbare de ulei. Unele transmisii automate sunt curățate; după schimbarea uleiului trebuie plasezi mașina pe teren plat în poziția de parcare (P) și să laşi motorul la ralanti timp de câteva minute. În acest fel, uleiul se va așeza pe circuit și îi poţi îndeplini funcțiile cu eficiență maximă.
Dacă ți-a plăcut articolul, citește și TOP cele mai bune anvelope de vara, de iarna, all reason, off road, camioane!