TopGear.ro Actualitate Anvelope off-road

Anvelope off-road

de TopGear

Anvelopele pentru vehicule de teren trebuie sa ofere atat siguranta, cat si aderenta pe o mare varietate de conditii de sol. Anvelopele Off-Road pentru vehicule de teren le prezinta dezvoltatorilor sarcini speciale, deoarece cauciucul ar trebui sa indeplineasca o mare varietate de cerinte. Daca anvelopele de vara, iarna si toate anotimpurile reprezinta o solutie de compromis, acest lucru este si mai important pentru anvelope Off-Road. Daca anvelopele auto normale se confrunta de obicei doar cu asfalt uscat si umed, precum si zapada si gheata, masinile cu tractiune integrala nu ar trebui sa cedeze pe drumuri cu pietris, nisip desertic, pajisti alunecoase sau noroi si sa ramana totusi rezonabile de condus pe drumuri.

Imagine preluată de pe autopieseonline24.ro

Anvelope Off-Road – Diferente

Atunci cand clientii cumpara anvelope Off-Road , ei trebuie sa ia in considerare in ce procent conduc pe drumuri asfaltate si in ce procent conduc pe drumuri neasfaltate si terenuri accidentate. Producatorii isi optimizeaza produsele la un anumit raport, de exemplu: 

Anvelope Street Terrain

Anvelopele Off-Road cu eticheta Street Terrain sunt destinate in principal motociclistilor care circula pe teren asfaltat si nu pe teren. Majoritatea SUV-urilor vin standard cu acest tip de anvelope. Poti recunoaste aceste anvelope dupa abrevierea „ST” scrisa pe ele.

Anvelope All-Terrain

Cu aceasta denumire si marcajul „AT”, anvelopele Off-Road pot fi folosite pe asfalt si pe teren usor pana la moderat dificil. In plus, aceste anvelope sunt potrivite pentru sarcini mai mari. Cu anvelopele pentru toate terenurile conduci lin si in siguranta pe sosea si pe teren accidentat.

Teren noroios

Daca vezi marcajul „MT” pe o anvelopa Off-Road, atunci acele anvelope sunt concepute in principal pentru utilizare off-road. Aceasta include, de exemplu, suprafete stancoase, pietris, noroi si multe altele.

Super Swamper

Dupa cum sugereaza deja numele, aceste anvelope sunt concepute pentru suprafete deosebit de solicitante. Acest lucru se datoreaza in principal profilului lor de aderenta. Anvelopele Off-Road de acest tip sunt potrivite pentru masina ta, daca mai ai nevoie de aderenta foarte buna chiar si pe teren dificil.

Semnificatia etichetei UE pentru anvelope Off-Road

Atunci cand soferii cumpara anvelope profesionale de teren, informatiile sub forma etichetei UE nu sunt cerute de lege, dar sunt posibile. Cu anvelopele Off-Road obisnuite, care sunt potrivite pentru utilizare pe drum si off-road, clientii primesc informatii detaliate despre produs. Anvelopele de teren pentru SUV au o tractiune imbunatatita in comparatie cu anvelopele pentru masini mici, ceea ce se reflecta in consumul crescut de combustibil. Eficienta consumului de combustibil este in mare parte mai mica, dar aderenta este mai buna. Clasificarea pe eticheta UE pentru anvelope Off-Road este urmatoarea:

  • Eficienta consumului de combustibil : Clasificarea este de la A la G, unde A indica un consum redus de combustibil.
  • Aderenta pe teren umed : clasa A indica o distanta scurta de franare, clasa G produce cea mai mare distanta de franare.
  • Emisia de zgomot : Zgomotul extern este exprimat in decibeli (dB). O valoare tipica este de 75 dB. In general, anvelopele de teren produc un nivel de zgomot mai mare decat anvelopele pentru autoturisme.

Cand trebuie schimbate anvelopele Off-Road?

O anvelopa deflata sau o anvelopa perforata de un obiect ascutit nu este neobisnuita pe teren. Dar chiar si pe drumurile publice, oricine se poate gasi in situatia in care trebuie sa schimbe o anvelopa. Si apoi schimbarea care are loc de doua ori pe an, in functie de sezon, cand anvelopele de vara se schimba cu anvelope de iarna sau anvelope de iarna cu anvelope de vara. Regula de baza este ca, anvelopele de vara ar trebui montate de Paste pana in octombrie, iar anvelopele de iarna sunt considerate ideale din octombrie pana la Paste. 

Related Articles