TopGear.ro Actualitate Ce componente se strica de obicei la o masina pe diesel
banner

Ce componente se strica de obicei la o masina pe diesel

de TopGear

Cei care-si doresc sa achizitioneze un automobil nou sau second hand, trebuie sa arunce un ochi peste mai multe aspecte, dincolo de estetica si de brand, dat fiind faptul ca masina va fi utilizata destul de frecvent. Un lucru important este si tipul combustibilului utilizat. De exemplu, in Romania, cele mai multe masini achizitionate sunt diesel, ceea ce se poate datora in parte costului redus

Insa, avand un mecanism complex, alcatuit din mai multe piese care se completeaza intre ele, in timp isi va face remarcata prezenta si uzura. Astfel, tipul masinii si al pieselor folosite au o importanta majora caci inlocuirea lor este in general costisitoare. Iata care sunt cele mai uzate componente ale automobilelor diesel care se strica si cum se procedeaza cu reparatiile sauinlocuirea acestora.

Ce piese se strica mai usor la un automobil diesel?

Una dintre principalele piese care se deterioreaza cel mai frecvent este termoflotul, o componenta ce contribuie la racirea uleiului distribuit la nivelul motorului astfel incat sa previna incidentele nedorite si sa sprijine buna functionare a masinii. Alaturi de acesta se afla si filtrele care se infunda cu diferite impuritati, injectoarele, volanta si turbina. Cand se intampla acest lucru, soferii sunt nevoiti sa solicite reparatia masinii intr-un service auto.

La acestea se adauga si racordul asociat motorului, bujiile si releul acestora, precum si piesa care recircula gazele pana ce arderea combustibilului s-a realizat maxim. Oricare din aceste defectiuni sau altele uzuale, pot fi prevenite prin realizarea unor revizii periodice si inlocuirea/curatarea unor piese atunci cand se constata ca nu mai dau randament.

Ideal este ca toate verificarile si inlocuirile sa fie facute de catre un specialist, intr-un service auto autorizat care dispune de o vasta experienta in domeniu.

De ce reparatia masinii ar trebui sa fie facuta intr-un service auto?

Dincolo de cunoasterea normelor de conducere si a legislatiei, un bun sofer mai trebuie sa stie si un pic de mecanica. Insa, data fiind complexitatea masinilor, uneori e imposibil ca problema sa fie diagnosticata doar aruncand o simpla privire sub capota. Pot fi necesare echipamente sau procese de reparatie mai complexe, iar anumite piese pot avea nevoie de o manevrare atenta.

Nu se recomanda nicicum incepatorilor sau celor care au contactul cu prima lor masina diesel sa incerce sa-si repare singuri masina sau sa desfaca anumite componente pentru ca pot intamina doar usor greutati in ceea ce priveste re-asamblarea.

Odata ce profesionistul de la service auto Craiova de exemplu, a constatat ca exista o defectiune, acesta va propune cele mai potrivite solutii. Chiar daca un sofer intampina probleme similare la o alta masina, nu inseamna ca semnele indica o problema auto universal valabila.

Odata ce masina ajunge la un profesionist autorizat se castiga timp si resurse in punerea masinii din nou in circulatie.

Daca problema nu poate fi solutionata pe moment din diferite motive, SecAuto.ro recomanda ca aceasta sa nu fie trecuta cu vederea oricat ar parea de nesemnificativa. In timp se poate agrava, iar masina ar putea ceda in cel mai neasteptat moment, ba chiar poate pune in pericol viata soferilor si a celorlalti participanti la trafic.

Related Articles

Lasa un comentariu

Comentariul trebuie sa contina minim 30 de cuvinte pentru a fi publicat!